Qafqaz Üniversitesi

Kuruluşu
Qafqaz Üniversitesi Azerbaycan Milli Meclisi’nin kararı ve Bakanlar Kurulu’nun onayı ile 1993 yılında kurulmuştur. Böylece bağımsızlığına kavuşmasının ardından, Çağ Öğretim Şirketi vasıtasıyla Türkiyeli iş adamları, gönüllü eğitim hizmetlerini yüksek öğretim seviyesinde de Azerbaycan’da başlatmışlardır. Qafqaz Üniversitesi Azerbaycan’da kurulan ilk ve tek yabancı üniversitedir. Çağ Öğretim İşletmeleri bünyesinde ayrıca 10 lise, 2 ilköğretim ve 10 üniversiteye hazırlık kursu eğitim faaliyetlerini sürdürmektedir.
Amacı
Üniversitenin kuruluş gayesi, Azerbaycan-Türkiye işbirliğinin aktif katılımcısı olarak her iki ülkenin bilimsel, pedagojik ve teknik birikimlerini birleştirerek Azerbaycan’ın, dünya devletleri arasında üst düzeyde yer alması için, bilimsel bakış açısına, yerel ve evrensel değerlere sahip, uluslararası standartlarda yüksek eğitimli insanlar yetiştirmektir.
Üniversite Türkiye ile Azerbaycan arasında bir eğitim köprüsü görevini üstlenmiştir. Bir yandan Türkiye’nin geçen serbest piyasa ve demokratik ortamda hukuki, idari ve teknik açıdan 80 yıllık bilgi birikimini, diğer yandan da Azerbaycan’ın farklı bir sistemden gelen bilgi birikiminin güzelliklerini bir araya getirerek eğitim vermesiyle Türkiye ve Azerbaycan’daki üniversitelerden farklılık göstermektedir.
Kampüs
Qafqaz Üniversitesi kurulduğu tarihten 2003–2004 öğretim yılına kadar Bakü`de 2 ayrı yerdeki geçici hizmet binalarında faaliyetini sürdürmüştür. Ancak toplamı 4000 m2 kapalı alana sahip olan bu binalar mekân ve fiziki şartlar itibariyle Üniversitenin gelişmesi için yeterli olamamıştır. 2003-2004 öğretim yılı içerisinde eğitim vermeye başladığı ve Bakü`ye 16 km mesafedeki Hırdalan mevkiinde yeralan 20 hektarlık kampüs arazisi merhum Cumhurbaşkanı Haydar Aliyev tarafından Üniversiteye tahsis edilmiştir. Kampus alanındaki yeni hizmet binasına taşınılması ise Üniversite için yeni bir dönemin başlangıcı olmuştur. Bütün birimlerin yeraldığı, 10.500 m2 kapalı alanı olan ve hem mekan hem de donanım itibariyle rahatlık sağlayan yeni hizmet binası, gelişme bakımından Üniversitemize bir sıçrama yapma imkanı sağlamıştır. 2006–2007 eğitim yılında 10.500 metrekaresi eğitim ve 5.500 metrekaresi yurt olmak üzere toplam 16 bin metrekare kapalı alanda eğitim faaliyetini sürdürmekte olan Üniversite, diğer eğitim binaları da tamamlandığında toplam 55 bin metrekare kapalı alana sahip olan bir Kampüs ortamında eğitim faaliyetlerini devam ettirecektir.
Eğitim
Azerbaycan Eğitim Bakanlığı tarafından “Özel Statülü Pilot Eğitim” uygulamasına izin verilen tek eğitim kuruluşudur. Bu çerçevede Eğitim programları Türkiye ve Batı ülkelerindeki üniversitelerin eğitim programları esas alınarak hazırlanmış ve ders geçme sistemi olarak Azerbaycan’da ilk defa “kredili ders geçme sistemi” uygulanmaya başlanmıştır.
Üniversitede Mühendislik, İktisadi ve İdari Bilimler, Hukuk ve Eğitim olmak üzere 4 farklı fakültede 20 bölümde lisans eğitimi verilmektedir.
Lisans eğitimi bir yıl İngilizce-Türkçe hazırlık olmak üzere toplam 5 yıldır. Öğrenciler bir yıl süreli hazırlık sınıfında İngilizce eğitim görmekte, daha sonraki sınıflarda derslerini Azerbaycan, Türkçe ya da İngilizce olarak takip etmektedirler.
İlimler Enstitüsü bünyesinde ise 10 farklı anabilim dalında yüksek lisans eğitimi verilmektedir. Ayrıca 2006–2007 öğretim yılından itibaren iki anabilim dalında MBA programı ve 4 farklı alanda doktora eğitimi başlamıştır.
Hızlı internet bağlantısı sayesinde, Qafqaz Üniversitesi Azerbaycan’da TOEFL IBT imtihanını organize eden ilk kurumdur.
En Çok Tercih Edilen Özel Üniversite
Üniversite, Azerbaycan ÖSYM tespitlerine göre, Azerbaycan’da ÖSS sınavlarının yapıldığı 1996’dan günümüze en çok tercih edilen özel üniversitedir. Yine Azerbaycan Eğitim Bakanlığının verdiği öğrenci kontenjanını doldurma oranına göre de Qafqaz Üniversitesi özel üniversiteler arasında birinci sırada yer almaktadır. Öğrenci kabul imtihanını düzenleyen Talebe Kabul Komisyonunun üniversite adaylarına yönelik çıkarmış olduğu dergide Qafqaz Üniversitesi ile ilgili olarak şu değerlendirmeye yer verilmiştir:
“Özel Üniversiteler arasında en iyi dereceye Qafqaz Üniversitesi sahip olmuştur. Bu eğitim kurumunun önceki yıllarda da özel üniversiteler arasında en iyi dereceye layık olduğu görülmüştür. Bildiğimiz kadarıyla “Qafqaz” üniversitesinde çok iyi bir nizam-intizam kurulmuş, öğrencilere bu eğitim kurumunda ciddi ilgi ve alaka gösterilmekte, Üniversiteyi yüksek puanla kazanan öğrencilere eğitim harcında indirim yapılmakta, hatta onlara burslar bile verilmektedir. Eğitim kurumu, mezunlarına iş bulma noktasında da her zaman yardımcı olmaya çalışmaktadır. Böyle teşvik edici faaliyetlerin sonucudur ki, bu eğitim kurumunu genellikle yüksek puan almış (çalışkan) öğrenciler tercih etmektedir. Zikredilenleri teyit eden başka bir esas da bu yıl Cumhurbaşkanlığı bursu kazanan öğrencilerden 4’ünün Qafqaz Üniversitesini kazanan öğrenciler olduğunudur.”(Abituriyent Dergisi, No:12, Azerbaycan Talebe Kabul Komisyonu Yayınları, s.16.)
Uluslararası Kalite Yönetim Belgesi
Qafqaz Üniversitesi Azerbaycan’da TSE-EN-ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Belgesi alan ilk ve tek yüksek öğretim kurumudur.

http://www.qafqaz.edu.az/index.php?z=11&dil=tr

Bu blogdaki popüler yayınlar

Azerbaijan - GOV - Azerbaijan to Host an International ICT Conference

Özəl və dövlət ali təhsil məktəbləri arasındakı fərq

Ən yüksək keçid balı Qafqaz Universitetinin birinci qrupuna daxil olan kompüter mühəndisliyi ixtisasındadır