Cumhurbaşkanı Gül'e, Kafkas Üniversitesi'nde Türk bayraklı coşkulu karşılama

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Bakü'de Çağ Öğretim İşletmeleri Şirketi tarafından kurulan Kafkas Üniversitesi'nin yeni eğitim binalarının temelini attı.
Gül, yaz aylarında bitirilen binaların da resmi açılışını gerçekleştirdi. Törene, Cumhurbaşkanı Gül'ün eşi Hayrünnisa Gül, Devlet Bakanı Kürşat Tüzmen, Azerbaycan Milli Eğitim Bakanı Mısır Merdanov ve diğer yetkililer katıldı. Gül, Kafkas Üniversitesi kampüsüne gelişinde ellerinde Azerbaycan ve Türk bayraklarıyla yoğun sevgi gösterisinde bulunan öğrenciler tarafından karşılandı. 1993 yılında hizmete giren Kafkas Üniversitesi'nde 2 bin öğrenci eğitim görüyor. Ülkenin kampüse sahip tek üniversitesi olma özelliğini de taşıyan Kafkas Üniversitesi'nde öğrencilerin barınması için de yurtlar bulunuyor.
ARAMIZDAKİ İŞBİRLİĞİNİN EN İYİ ÖRNEĞİ
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, törende yaptığı konuşmada, Kafkas Üniversitesi'nin, Türkiye ve Azerbaycan arasındaki işbirliğinin en iyi simgelerinden biri olduğunu vurguladı. Gül, "Sizlerle birlikte olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Türkiye, Azerbaycan arasındaki dostluğun en iyi simgelerinden olan bu üniversite, geleceğimizin en önemli adımlarından bir tanesidir. Türkiye ile Azerbaycan arasında sadece, siyasi, askeri ekonomik değil kültürel ve ekonomik sahasında da güzel gelişmeler var. Bir milletiz ama farklı devletler içindeyiz. Bir millet olmamıza yakışır bir işbirliğinin olması gerekir" dedi. Üniversitede eğitim gören öğrencilere seslenen Cumhurbaşkanı, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Aramızdaki işbirliğinin en iyi örneklerini veriyoruz. Ne mutlu ki bunu giderek daha güçlü hale getiriyoruz. Siz, bu müessesede yetişen öğrenciler, iki kardeş ülke arasındaki en sağlam ayakları, köprüleri teşkil edeceksiniz. Bu okulları teşvik eden, destekleyen ve emeği geçen herkese ama herkese teşekkür ediyorum" dedi.
MADALYALAR GÖSTERİYOR Kİ, BÖLGENİN HARVARD'I OLACAK
Üniversiteyi gezen ve şeref defterini imzalayan Gül, Kafkas Üniversitesi'nin çeşitli dallarda aldığı madalyalara işaret ederek, "Bu üniversitede gördüğümü madalyalar bir kez daha gösteriyor ki, bu üniversite sadece Azerbaycan'ın değil Kafkas'ın Harvard'ı olacaktır. Emeği geçen herkese bir kez daha teşekkür ediyorum" dedi. Gül, şeref defterini de, "Bugün Kafkas Üniversitesi'nin resmi açılışını yapmaktan büyük bir mutluluk duydum. İnanıyorum ki, bu üniversite sadece Azerbaycan'da değil tüm bölgede büyük bir bilim merkezi olacaktır. Üniversite'nin kuruluşunda emeği geçen herkesi tebrik ediyor, başarılar diliyorum" diye yazdı.
"TÜRKİYE İÇİN DE ÖNEMLİ BİR ÖRNEK"
Törende bir konuşma yapan Azerbaycan Milli Eğitim Bakanı Merdanov da, "Bugün burada Harvard gibi bir üniversitenin temelini atıyoruz. Bu üniversite yalnızca bizim için değil sizin için de çok önemli bir örnek" dedi.

http://www.samanyoluhaber.com/

Bu blogdaki popüler yayınlar

Azerbaijan - GOV - Azerbaijan to Host an International ICT Conference

Özəl və dövlət ali təhsil məktəbləri arasındakı fərq

Ən yüksək keçid balı Qafqaz Universitetinin birinci qrupuna daxil olan kompüter mühəndisliyi ixtisasındadır