Uluslararası Türk Halkları Çocuk Edebiyatı Kongresi Bakü'de Başladı

Uluslararası Türk Halkları Çocuk Edebiyatı Kongresi Bakü'de Başladı. Azerbaycan Kafkas Üniversitesi'nin Ev Sahipliğini Yaptığı Kongreye 200'ün Üzerinde Bilim Adamı, Yazar ve Şair ile 10 Ülkeden 58 Üniversitenin Öğretim Görevlileri Katılıyor.
Azerbaycan haberleri
Haber Yayın Tarihi: 14.11.2008 17:10
Uluslararası Türk Halkları Çocuk Edebiyatı Kongresi Bakü'de başladı. Azerbaycan Kafkas Üniversitesi'nin ev sahipliğini yaptığı kongreye 200'ün üzerinde bilim adamı, yazar ve şair ile 10 ülkeden 58 üniversitenin öğretim görevlileri katılıyor. Kongrenin açılış konuşmasını yapan Kafkas Üniversitesi Rektörü Ahmet Saniç, Türk dünyası ülkelerinin sadece ekonomik ilişkilerini değil, kültürel ve edebi alandaki ilişkilerini de geliştirilmesi gerektiğini ifade etti. Azerbaycan'da eğitim faaliyetlerinde bulunan Çağ Öğretim İşletmeleri Şirketi'nin başkanı Enver Özeren ise dünyada gözlenen problemlerin kökünde bilim ve eğitim eksikliğinin bulunduğunu söyledi. Azeri Milletvekili Ganire Paşayeva da Sovyet döneminde milli değerleri içeren edebiyat örneklerinin yasakladığını hatırlattı. Paşayeva, artık bağımsız olduklarını ve gelecek nesillerin milli ve manevi değerlerle donatılmış eserlerle yetiştirilmesi gerektiğini vurguladı. Türk Halkları Çocuk Edebiyatı Kongresi 15 Kasım'da sona erecek. (CİHAN)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Azerbaijan - GOV - Azerbaijan to Host an International ICT Conference

Özəl və dövlət ali təhsil məktəbləri arasındakı fərq

Ən yüksək keçid balı Qafqaz Universitetinin birinci qrupuna daxil olan kompüter mühəndisliyi ixtisasındadır