Rektörümüz Bilimsel Toplantı ve İşbirliği İçin Azerbaycan Kafkas Üniversitesinde

Kılıç, Kafkas Üniversitesi ile işbirliği anlaşması imzaladı ve “Klasik Türk Edebiyatında Biyografi Geleneği” adlı konferans verdi.

Nevşehir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Filiz Kılıç 7-10 Haziran 2011 tarihleri arasında Azerbaycan Kafkas Üniversitesini ziyaret etti.
Rektörümüz Kılıç’a Azerbaycan ziyaretinde Üniversitemiz Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ömer Bayram ve Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Parvana Bayram eşlik etti.
Rektörümüz ziyarette yüksek öğretim kurumlarını gezerek fikir alışverişinde bulundu.
Kılıç, ayrıca Nevşehir Üniversitesi ve Kafkas Üniversitesi arasında ortak bilimsel çalışmalar ile eğitim-öğretim ve kültürel işbirliğini gerçekleştirmek adına Kafkas Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Saniç ile işbirliği protokolü imzaladı.
Prof. Dr. Filiz Kılıç,  Azerbaycan ziyareti sırasında aralarında Kafkas Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Saniç, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Başkanı Prof. Dr. Ömer Okumuş, üniversitenin öğretim üyeleri ve öğrencilerin bulunduğu dinleyici kitlesine “Klasik Türk Edebiyatında Biyografi Geleneği” adlı konferans verdi.
Bakü’de bulunan Kafkas Üniversitesinin mezuniyet törenine katılan Rektörümüz burada Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçilik görevlileri, Azerbaycan Milli Meclisine mensup milletvekilleri, rektörler, öğretim üyeleri, mezun öğrenciler ve öğrenci velilerinin bulunduğu katılımcılara hitaben Nevşehir Üniversitesi adına konuşma yaptı ve dereceye giren öğrencilerin hediyelerini takdim etti.
Azerbaycan ziyareti sırasında Azerbaycan Milli İlimler Akademisi’nin Nizami Adına Edebiyat Enstitüsü Müdürü Akademik Prof. Dr. Bekir Nebiyev ile ve Fuzuli Adına Elyazmaları Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Memmed Adilov ile görüşerek fikir alış verişinde bulunan Rektör Kılıç, Azerbaycan Milli İlimler Akademisi’nin Akademik Z. Bünyadov Adına Şarkşünaslık Enstitüsünü ve A. Bakıhanov Adına Tarih Enstitüsü ve Turizm Enstitüsü Rektörü  Prof.Dr. Cafer Caferov’u ziyaret ederek buradaki ilim adamlarıyla görüştü. Prof. Dr. Filiz Kılıç, Çağ Öğretim İşletmeleri tarafından açılan Özel Türk Liselerinden biri olan Bakü Özel Türk Lisesini ziyaret etti, burada Bakü’de ve Azerbaycan’ın diğer pek çok şehrinde açılmış olan Özel Türk Liseleri hakkında bilgi aldı, bu liselerden mezun olacak öğrencileri Nevşehir Üniversitesinde okumaya davet etti.
Azerbaycan’ın resmi televizyon kanalı olan AzTV’ye bir röportaj veren Rektörümüz Prof. Dr. Filiz Kılıç, Türkiye’deki Yüksek Eğitim sistemi, Nevşehir Üniversitesinde Eğitim, Azerbaycan ve Bakü ile ilgili görüş ve izlenimlerini dile getirdi.

resim1
resim2
resim3
resim4
resim5

Bu blogdaki popüler yayınlar

Azerbaijan - GOV - Azerbaijan to Host an International ICT Conference

Özəl və dövlət ali təhsil məktəbləri arasındakı fərq

Ən yüksək keçid balı Qafqaz Universitetinin birinci qrupuna daxil olan kompüter mühəndisliyi ixtisasındadır