Kurban bayramının hayatımıza şükür, hamd, mana ve gerçeği hakkıyla görebilme duygusunu ve basiretini getirmesi temennisi ile tüm dostların bayramlarını tebrik ediyoruz.

 
Kurban bayramının hayatımıza şükür, hamd, mana ve gerçeği hakkıyla görebilme duygusunu ve basiretini getirmesi temennisi ile tüm dostların bayramlarını tebrik ediyoruz
QAFQAZLİFE.

Bayramların gölgesinde
Aslında bu bayramda bir hikaye yazayım istedim. Gerçek olsun. Hayatın tam orta sayfasından. Ve tabiî ki biraz da içinde arabesk acı olsun diye düşündüm. Yok yok Türk filimlerindeki gibi zengin kız, fakir oğlan repliklerinden değil, hayatın tam orta sayfasından. Türkiye'den dostlarımız ziyaretimize gelmişlerdi. Onların bıraktığı iki çanta emanet eşyaları dağıtmak için yetimhanenin okuluna gittim. Orada Ramadhan (yazılışı tam böyle) ile karşılaşınca vazgeçtim kelimelere anlam yükleme telaşından ve uğraşından. Bazen hayatta kelimelerin anlamını yitirdiği yerler vardır. 3 Yaşında geçmişini kaybetmiş(anne, baba ve kim varsa) bir çocuğun perişan haliyle kucağınızda oturuşu ve mahzun gülümsemesi, hatta anlayanlara dur be kardeşim hala mı şükretmeyeceksin, hala mı seni yaratana ve sana bu kadar çok nimeti verene yönelmeyeceksin tavrının, insanın ruhunda ve kafasında kelimeleri anlamsızlaştırdığını bizzat yaşayarak öğrendim desem ukalalık etmiş olur muyum bilemiyorum. Bir çok şeyin anlamını ve ehemmiyetini yitirdiği hastalıklı bir dönemin çocukları olan bizlere bu mübarek kurban bayramının HAYATIMIZA ŞÜKÜR, HAMD, MANA VE GERÇEĞİ HAKKIYLA GÖREBİLME DUYGUSUNU VE BASİRETİNİ GETİRMESİ temennisi ile Dostların bayramlarını tebrik ediyorum. Hem fiili hem de kavli dua ile Küçük Ramadhan ve onun gibi olanların da hatırlandığı gerçek bir bayram temenni ediyorum. Rabbim bizlere bayram şuuru versin ve dünyadaki gerçek sayılabilecek  bayramın bir mahzun yüreği, bir kederli gönlü gülümsetebilmek olduğu anlayışını benimle beraber tüm Dostlara nasip etsin inşallah.   
HAYIRLI BAYRAMLAR  

E. S.
Darusselam Tanzanya

Bu blogdaki popüler yayınlar

Azerbaijan - GOV - Azerbaijan to Host an International ICT Conference

Özəl və dövlət ali təhsil məktəbləri arasındakı fərq

Ən yüksək keçid balı Qafqaz Universitetinin birinci qrupuna daxil olan kompüter mühəndisliyi ixtisasındadır